علائم و نشانه های سرطان مری

علائم و نشانه های سرطان مری

تصویر اندوسکوپیک آدنوکارسینوم مری
نشانه های برجسته معمولا تا زمانی که سرطان بیش از ۶۰ درصد از دور لوله مرطوب نفوذ ناپذیری نداشته باشد، به محض اینکه تومور در حال حاضر در مرحله پیشرفته قرار داشته باشد، معمولا نشانه ها ناشی از محدود شدن لوله به دلیل حضور فیزیکی است از تومور

اولین و رایج ترین علامت است که معمولا در بلع مشکل است، که اغلب در ابتدا با غذاهای جامد و بعد از آن با غذاهای نرم و مایعات تجربه شده است. ابتدا در هنگام بلع کمتر از معمول است. کاهش وزن اغلب علائم اولیه در مورد کارسینوم سلول سنگفرشی است، اگرچه معمولا در موارد آدنوکارسینوم نیست. کاهش وزن به دلیل کاهش اشتها و ناباروری معمول است. درد در پشت قفسه سینه یا در اطراف معده اغلب مانند سوزش سر دل. درد اغلب می تواند شدید باشد، بدتر شدن زمانی که غذا هر نوع بلعیده شود. علامت دیگری ممکن است یک سرفه غلیظ، سرگیجه یا سرگیجه است که نتیجه تومور مؤثر بر عصب حنجره عصبی است.

وجود تومور ممکن است انسداد طبیعی مری در هنگام بلعیدن را مختل کند. این می تواند منجر به تهوع و استفراغ، انسداد مواد غذایی و سرفه شود. همچنین افزایش خطر پنومونی آسپیراسیون به علت ورود مواد غذایی به راه های هوایی از طریق اتصالات غیر طبیعی (فیستول) است که ممکن است بین مری و ترشح (تورم) ایجاد شود. علائم اولیه این عوارض جدی ممکن است باعث نوشیدن یا خوردن سرفه شود. سطح تومور ممکن است شکننده باشد و خونریزی شود، باعث استفراغ خون می شود. فشرده سازی ساختارهای محلی در بیماری پیشرفته اتفاق می افتد، که منجر به مشکلی مانند انسداد مجاری ادرار و سندروم وان کوا می شود. هیپرکلسمی (کلسیم اضافی در خون) ممکن است رخ دهد.

علائم و نشانه های سرطان مری

اگر سرطان در جای دیگر گسترش یافته باشد، علائم مربوط به بیماری متاستاتیک ممکن است ظاهر شود. سایت های رایج گسترش شامل گره های لنفاوی در نزدیکی، کبد، ریه ها و استخوان هستند. متاستاز کبدی می تواند باعث زردی و تورم شکم (آسیت) شود. متاستاز ریه می تواند در میان سایر علائم باعث تنفس ناشی از مایع بیش از حد در اطراف ریه ها (پلورال افیوژن) و تنگی نفس (احساساتی که اغلب با اختلال تنفس همراه است).


مطالب بیشتر:

        ۵/۵ - (۱ امتیاز)

        بدون دیدگاه

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

        11 + 14 =