نابودی کبد

نابودی کبد

فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: یکی از مواردی که افراد را با اختلال کارکرد کبد مواجه می‌کند، مصرف بیش از حد داروها و خصوصا مسکن‌ها است.

مرجان مخترع فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: یکی از مواردی که افراد را با اختلال کارکرد کبد مواجه می‌کند، مصرف بیش از حد داروها است. داروهایی که عمدتاً در این اختلال‌ها نقش دارند، استامینوفن، ژلوفن، بروفن و دیکلوفناک هستند. اینها به عنوان مسکن در افراد استفاده می‌شوند و اختلال کارکرد کبدی را ایجاد می‌کنند.

نابودی کبد با این داروها

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه افزود: داروهای مسکن به سلول‌های کبدی آسیب وارد کرده و مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد می‌کند. بنابراین استفاده بی‌رویه و غیرمنطقی از مسکن‌ها عوارض دارد و حتماً باید با تجویز پزشک انجام شود.

مخترع گفت: کسانی که مجبور هستند، داروهای ضد فشار خون و ضد صرع استفاده کنند، اگر به همراه آن داروی مسکن مصرف شود، به دلیل اختلاط این داروها ممکن است اختلالات کارکرد کبد تشدید شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر این داروها در فردی استفاده شود که زمینه مشکلات کبد، قلب، کلیه و… داشته باشد، عوارض استفاده از مسکن‌ها بیشتر خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =