ادرار خونی

وجود خون در ادرار موجب نگرانی افراد زیادی است اما در بیشتر وقت ها نمیتوانید متوجه خونی که در ادرار شماست شوید که در این مواقع باید به آزمایشگاه رجوع کنید تا در آنجا زیر میکروسکوپ متوجه این عارضه شوند. در بعضی مواقع وجود خون چندان هم اهمیت ندارد و ممکن است ناشی از ورزش سنگین باشد ولی گاهی اوقات وجود خون در ادرار شما نشانه بروز مشکل در کلیه و دستگاه تناسلی شماست. در ادامه از علائم تا انواع وجود خون در ادرار را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دو نوع خون در ادرار می تواند وجود داشته باشد، یک نوع آنرا خود بیمار می تواند در ادرار مشاهده کند که به آن خون آشکار می گویند و نوع دیگر که خیلی شایع تر است، خود بیمار نمی تواند در ادرار مشاهده کند، بلکه آزمایشگاه گزارش می کند که به آن خون مخفی می گویند.

وجود خون در ادرار به هر میزان هم در زن و هم در مرد دارای اهمیت خیلی زیادی است و گاها نشان از وجود بیماری خطیر مثل سرطان مثانه می باشد.

علامت قابل مشاهده ادرار خونی، ادرار صورتی یا قرمز یا قهوه ای رنگ است که در اثر وجود گلبول های قرمز خون است. ادرار خونی معمولا دردی ندارد، ولی اگر لخته های خونی همراه با ادرار از بدن دفع شود می تواند درد هم ایجاد کند.

علت اردار خونی

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + پنج =