علائم رگ به رگ شدن

علائم رگ به رگ شدن


علائم رگ به رگ شدن

رگ به رگ شدن حاد معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که مفصل به طور ناگهانی فراتر از محدوده عملکردی خود مجبور شود ، غالباً در اثر ضربه یا صدمات ورزشی. پیچ خوردگی مزمن در اثر حرکات تکراری منجر به استفاده بیش از حد می شود.

سازوکار
لیگامنت ها الیاف کلاژن هستند که استخوان ها را به هم متصل می کنند و تثبیت منفعل را به یک مفصل فراهم می کنند. این الیاف بسته به عملکرد مفصل درگیر ، می توانند در الگوهای مختلف سازمانی (موازی ، مورب ، مارپیچ و …) یافت شوند. لیگامنتها می توانند خارج از کپسول (خارج از کپسول مفصل) ، کپسولی (ادامه کپسول مفصل) یا داخل مفصلی (واقع در یک کپسول مشترک) باشند. این مکان پیامدهای مهمی برای بهبود دارد زیرا جریان خون در رباط های داخل مفصلی در مقایسه با رباط های خارج کپسولی یا کپسولی کاهش می یابد.

علائم رگ به رگ شدن

الیاف کلاژن حدود ۴٪ الاستیک دارند که الیاف با افزایش بار روی مفصل کشیده می شوند. با این حال ، عبور از این حد الاستیک باعث پارگی الیاف و منجر به پیچ خوردگی می شود. مهم است که با افزایش سطح مقطع الیاف ، رباط ها با آموزش سازگار شوند. هنگامی که یک رباط بی حرکت می شود ، نشان می دهد که رباط به سرعت تضعیف می شود. فعالیت روزمره طبیعی برای حفظ حدود ۸۰-۹۰٪ از خصوصیات مکانیکی رباط مهم است.

عوامل خطر
خستگی و استفاده بیش از حد
ورزش های تماسی با شدت بالا
فاکتورهای محیطی
تهویه مناسب یا تجهیزات
سن و استعداد ژنتیکی به آسیب رباط ها
عدم کشش یا “گرم شدن” ، که هنگام انجام صحیح ، جریان خون و انعطاف پذیری مفاصل را افزایش می دهد


 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =