سکته قلبی

سکته قلبی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سکته های قلبی در جانان خطرناکتر از افراد مسن بروز می‌کند.

ایرج ناظری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص قلب در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری‌های قلبی از نظر درمان و کنترل بسیار پیشرفت داشته به طوری که امروزه کمتر کسی از بیماران کشورمان برای درمان عارضه‌های قلبی عروقی خود به خارج می‌روند.

وی بیان کرد: بیماری‌های قلبی یکی از عارضه‌های شایع در دنیا و ایران است و خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم پزشکی کشورمان در این حوزه چندین سال بوده که فارغ‌التحصیل خارجی برای تشخیص و درمان این بیماری به کشور نیامده است.

ناظری ادامه داد: تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به وسیله اعمال جراحی، آنژیوگرافی و بالون از سال ۶۴ در بیمارستان امام خمینی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کم تحرکی، چاقی، آلودگی هوا تغذیه ناسالم و ریسک فاکتورهایی مثل سیگار چربی بالا و کلسترول باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی در بین افراد می‌شود که در این بین عوامل وراثتی و ژنتیک باعث بروز مشکلات و مرگ و میر افراد می‌شود.

ناظری با بیان اینکه افراد اگر دارای سابقه ژنتیکی بیماری قلبی بوده حتما برای چکاپ باید به پزشک متخصص مراجعه کنند افزود: هنگامی که جوانان دچار سکته قلبی شده به دلیل آنکه رگ‌های ثانویه در قلب رشد نکرده در معرض خطر بیشتری در مقایسه با افراد میانسال و افراد سالمند قرار دارند و اگر از زمان شروع درد تا رسیدن به بیمارستان در حدود یک ساعت به طول انجامد بیماران از خطر مرگ نجات پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کشور ما از لحاظ تجهیزات و لوازم و عمل‌های جراحی چیزی کمتر از کشورهای پیشرفته نداشته و متخصصان ما دارای توانمندی‌های زیادی در این حوزه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفده =