خشکی چشم

خشکی چشم

محمدحسین‌ کوچک‌زاده متخصص چشم و پزشک مرکز بهداشت صدا و سیما‌ اظهار کرد: هنگامی که به وسایل‌ الکترونیکی‌ مثل تلفن‌ همراه و یا تبلت‌ بیش‌ از حد‌ خیره‌ شویم‌ و یا‌ به مدت طولانی‌ چشم عمل پلک زدن را به صورت ناخودآگاه‌ انجام ندهد این کار‌ سبب‌ بروز خشکی چشم‌ در افراد با سنین‌ پایین و یا میانسالی‌ می‌شود.

وی بیان کرد: کار کردن کودکان‌ و افراد خردسال‌ با وسایل الکترونیکی‌ می‌تواند سبب‌ ضعیف‌ شدن چشم‌ و یا بروز عیوب‌ انکساری‌ در آنها شود.

کوچک‌زاده با بیان اینکه‌ خشکی چشم‌ در اثر قطع ترشح‌ اشک چشم ایجاد می‌شود، افزود: وقتی ترشحی غدد اشک‌ دچار خشکی می‌شود این کار در آینده باعث‌ بروز بیماری‌های مختلف‌ چشم‌ شده‌ که در اثر کار کردن بیش از حد با وسایل الکترونیکی و به خصوص تلفن همراه افراد در سنین مختلف دچار نزدیک‌ بینی‌ می‌شوند‌.

وی با اشاره به اینکه برخی از داروها سبب‌ خشکی‌ چشم‌ می‌شوند، عنوان کرد: داروهای آرام‌بخش‌، ضد حساسیت‌ و فشار خون و همچنین بیماری‌هایی مثل روماتیسم‌، دیابت‌ و حتی فشار خون باعث‌ بروز خشکی چشم در افراد می‌شود.

کوچک‌زاده با اشاره به کاشت نگین‌ چشم ادامه داد: گذاشتن نگین‌ در چشم فقط‌ به دلیل زیبایی‌ بوده و در مجامع علمی‌ به هیچ عنوان این کار تأیید نشده است.

وی یادآور شد: امروزه رسیدگی و مراجعات مردم به متخصصان چشم بیشتر از گذشته شده به همین خاطر برخی‌ها تصور می‌کنند که عیوب‌ انکساری و یا بیماری‌های چشمی در کشور افزایش پیدا کرده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =