درباره آرتریت گیجگاهی

درباره آرتریت گیجگاهی

آرتریت گیجگاهی وضعیتی است که در آن عروق گیجگاهی که خون را به سر و مغز می رسانند ملتهب یا آسیب دیده می شوند. همچنین به عنوان آرتریت جمجمه یا آرتریت سلول غول پیکر شناخته می شود. اگرچه این وضعیت معمولاً در شریانهای گیجگاهی رخ می دهد ، اما تقریباً در هر شریان متوسط ​​تا بزرگ بدن می تواند رخ دهد.

مجله Arthritis & Rheumatologystates بیان می دارد که تقریباً ۲۲۸،۰۰۰ نفر منبع معتبر در ایالات متحده تحت تأثیر آرتریت تمپورال هستند. طبق کالج روماتولوژی آمریکا ، افراد بالای ۵۰ سال بیشتر از افراد جوان به این بیماری مبتلا می شوند. زنان نیز بیشتر از مردان به آرتریت گیجگاهی مبتلا می شوند. این شیوع بیشتر در نژاد اروپای شمالی یا اسکاندیناوی تبار است.

درباره آرتریت گیجگاهی

اگرچه علت دقیق این بیماری ناشناخته است ، اما ممکن است با پاسخ خود ایمنی بدن مرتبط باشد. همچنین ، دوزهای بیش از حد آنتی بیوتیک و برخی از عفونت های شدید با آرتریت گیجگاهی مرتبط است. هیچ پیشگیری شناخته شده ای وجود ندارد. با این حال ، به محض تشخیص ، می توان آرتروز تمپورال را درمان کرد تا عوارض به حداقل برسد.

اگر فکر می کنید ممکن است به آرتروز تمپورال مبتلا باشید ، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. آرتریت گیجگاهی می تواند عوارض بسیار جدی ایجاد کند ، اما مراجعه سریع به پزشک و درمان می تواند خطر ابتلا به این عوارض را کاهش دهد.

علائم آرتریت گیجگاهی

علائم آرتریت گیجگاهی می تواند شامل موارد زیر باشد:

دید دوتایی
از بین رفتن ناگهانی و دائمی بینایی در یک چشم
سردرد تپنده ای که معمولاً در معابد وجود دارد
خستگی
ضعف
از دست دادن اشتها
درد فک ، که گاهی اوقات می تواند با جویدن ایجاد شود
تب
لاغری ناخواسته
درد شانه ، درد لگن و سفتی
حساسیت به پوست سر و نواحی معبد
این علائم همچنین می تواند به دلیل شرایط دیگر رخ دهد. هر وقت نگران علائمی هستید که باید تجربه کنید باید با پزشک خود تماس بگیرید.

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =