آسیب پلکسی بازویی

آسیب پلکسی بازویی


آسیب پلکسی بازویی

بررسی اجمالی
پلکس براکال شبکه عصبی است که از طناب نخاعی به شانه ، بازو و دست شما سیگنال هایی ارسال می کند. آسیب پلکس بازویی وقتی اتفاق می افتد که این اعصاب کشیده ، فشرده شده یا در جدی ترین موارد جدا شده و یا از نخاع پاره می شوند.

صدمات جزئی پلکس بازویی ، که به عنوان بخیه گیر یا سوزاننده شناخته می شوند ، در ورزش های تماسی ، مانند فوتبال رایج است. نوزادان گاهی اوقات در هنگام تولد صدمات پلکس بازویی را حفظ می کنند. سایر شرایط ، مانند التهاب یا تومورها ، ممکن است بر خلطب مغزی تأثیر بگذارد.

شدیدترین صدمات پلکسی بازویی معمولاً در اثر تصادفات اتومبیل یا موتور سیکلت ایجاد می شود. آسیب دیدگی شدید بازوی بازو می تواند بازوی شما را فلج کند ، اما جراحی ممکن است به بازگرداندن عملکرد کمک کند.

آسیب پلکسی بازویی

علائم
انواع بی حسی ، کششی و پارگی آسیب های عصبی
انواع آسیب عصبی کادر گفتگوی پاپ آپ را باز کنید
علائم و نشانه های آسیب دیدگی بازوی بسته به شدت و محل آسیب شما می تواند بسیار متفاوت باشد. معمولاً فقط یک بازو تحت تأثیر قرار می گیرد.

صدمات کمتری
آسیب های جزئی اغلب در ورزش های تماسی ، مانند فوتبال یا کشتی ، هنگامی که اعصاب پلکس بازویی کشیده یا فشرده می شوند ، رخ می دهد. این بخیه ها یا سوز ها نامیده می شوند و می توانند علائم زیر را ایجاد کنند:

احساسی مانند شوک الکتریکی یا احساس سوزش در بازوی شما
تهی و ضعف در بازوی شما
این علائم معمولاً فقط چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد ، اما در بعضی از افراد ممکن است این علائم روزها یا بیشتر بماند.

صدمات شدیدتر
علائم شدیدتر ناشی از جراحاتی است که به طور جدی صدمه می زند یا حتی باعث پارگی یا پارگی اعصاب می شود. جدی ترین آسیب دیدگی بازوی عصبی هنگامی رخ می دهد که ریشه عصبی از نخاع پاره شود.

علائم و نشانه های صدمات شدیدتر می تواند شامل موارد زیر باشد:

ضعف یا عدم توانایی در استفاده از عضلات خاص در دست ، بازو یا شانه
عدم حرکت کامل و احساس در بازو ، از جمله شانه و دست
درد شدید
چه زمانی به پزشک مراجعه کنید
صدمات پلکس بازویی می تواند باعث ضعف یا ناتوانی دائمی شود. حتی اگر نظر شما جزئی باشد ، ممکن است شما به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشید. اگر دارید به پزشک مراجعه کنید:

مشعل ها و بخورهای مکرر
ضعف در دست یا بازوی شما
گردن درد
علائم در هر دو بازو است


مطالب بیشتر:

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهارده =