نشانه های سرطان معده

نشانه های سرطان معده

خوب است بدانیم که در مراحل اولیه ، سرطان معده معمولا هیچ علامتی ایجاد نمی کند و متاسفانه به همین دلیل ، معمولا وقتی این سرطان تشخیص داده میشود که در مراحل پیشرفته قرار دارد .

سوء هاضمه ، ترش کردن ، کاهش اشتها ، کاهش وزن ، خستگی و ضعف طولانی مدت بدون توجیه و دفع مدفوع سیاهرنگ از جمله نشانه های سرطان معده است .

نکته : در اکثر موارد برای درمان سرطان معده نیاز به جراحی است .

درباره ی جراحی سرطان معده توضیح بفرمایید ؟

در جراحی سرطان معده ممکن است قسمتی و یا تمام معده از بدن خارج شود البته سه نوع عمده عمل جراحی معده برای درمان سرطان معده وجود دارد که یکی تراشیدن مخاط معده از طریق گاستروسکوپی است . این روش فقط در موارد سرطان های با درجه و مرحله پایین و اولیه معده کاربرد دارد .

متخصص گوارش توسط گاستروسکوپ ، مخاط بدخیم معده را می تراشد و از معده خارج می کند . البته برداشتن معده در دراز مدت سبب ایجاد عوارض گوناگونی می شود که برخی از آنها شامل سیری زودرس بعد از صرف مقدار کمی غذا ، ضعف و سرگیجه ، استفراغ ، سوء هاضمه ، اشکال در بلعیدن غذا و کاهش وزن است .

در اکثر موارد علاوه بر جراحی ، بیمار نیاز به دریافت شیمی درمانی و یا رادیوتراپی نیز دارد که این درمان ها برحسب شرایط بیمار ممکن است قبل و یا بعد از جراحی انجام شوند .

سخن پایانی

پیشگیری بهتر از درمان است . ورزش منظم و تغذیه سالم کاملا ضروری ست . فاصله گرفتن از افراد منفی باف و دوری از تنش ، اضطراب ، موقعیت های نگران کننده و پر استرس ، به شما کمک می کند از نظر روحی و جسمی در شرایط ایده آل باشید . از همین لحظه شروع کنید .

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =