علامت بیماری قلبی

علامت بیماری قلبی

فوق تخصص قلب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حمله قلبی از شایع ترین بیماری های قلبی است، گفت: شیوع بیماری قلبی در دنیا و ایران بسیار بالا است.

دکتر مصطفی داستانی گفت: شایع ترین نوع بیماری قلبی، بیماری اسکمیک قلبی (حمله قلبی) است که ناشی از اختلال در خونرسانی به عضله ی قلب ایجاد می شود، خونرسانی به عضله ی قلب توسط عروق کرونری انجام می شود و تنگ یا گشادی بیش از حد این عروق می تواند منجر به اختلال خونرسانی شود.

رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج)، به شایع ترین علامت این بیماری که درد قفسه سینه است، اشاره و تصریح می کند: این بیماری با علائم متنوعی از جمله تنگی نفس تا ضعف و بی حالی، تپش قلب، احساس ناتوانی و نهایتا ایست ناگهانی قلب نیز می تواند خود را نشان دهد.

فوق تخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: درمان بیماری بر روش های دارویی و استفاده از ابزار بالون و فنر و عمل جراحی جهت برطرف کردن انسداد و تنگ بودن مسیر، انجام می شود.

دکتر داستانی با بیان اینکه یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از بیماران با توجه به عوارض شدید و غیر مترقبه بیماری قلب پیشگیری از ابتلا به آن و پیشگیری از ایجاد عوارض و ناتوانی ناشی از این بیماری است، تصریح کرد: با کنترل قند خون، کنترل چربی خون، کنترل فشار خون، قطع سیگار و فعالیت های بدنی حداقل به میزان ۳۰ دقیقه در روز به همراه کنترل استرس ها تا حد زیادی می توان به اهداف پیشگیری دست پیدا کرد.

شایعترین علامت بیماری قلبی

وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری قلبی در دنیا و در کشور ایران توصیه می شود همگی افراد در سنین میانسالی از متناوب بودن وزن خود یعنی (شاخص توده ی بدنی) بین ۱۸تا ۲۴ تبعیت نموده و این مهم را به کمک ورزش منظم و رژیم غذایی کم نمک و کم چرب حفظ نموده و در مورد نحوه ی تغذیه از مصرف سبزیجات فراوان و میوه های فراوان در رژیم غذایی بهره برد.

دکتر داستانی با تاکید بر مصرف سبزیجات و میوه جات، اظهار داشت: مصرف سبزی و میوه ها ضمن کاستن از ورودی کلی کالری به بدن با تامین انواع مختلف ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از پیشرفت بیماری قلبی کمک شایانی می نماید ضمن اینکه با اشغال حجم معده باعث احساس سیری فرد می شود.

فوق تخصص قلب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، اذعان داشت: در صورتیکه فرد مبتلا به بیماری قلبی یا بیماری هایی نظیر فشارخون، قند خون یا چربی خون است مصرف منظم داروها و عدم قطع خودسرانه دارو و انجام آزمایش ها بر اساس دستور پزشک تا حد قابل توجهی می تواند از ابتلا و تشدید بیماری قلبی جلوگیری نماید و نهایتا ترک مطلق مصرف هرگونه دخانیات از ضروریات زندگی با قلب سالم است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 14 =